keskiviikkona, tammikuuta 24, 2007

Foortiremppaa...

Remppaa siis pukkaa foortin rutkuun. Käytin korjaamolla arvioitavana tuon poroeläinkolarin vahingot. Toteamus oli se, että miltei koko keula tarvitsee laittoa. Muovinen puskuri sanoi työsopimuksensa irti kokonaan jo aiemmin, siinä menivät etusumuvalotkin samalla ja ajovalojen pesimet. Pohjalevykin on kuulemma irronnut, enpä ollut osannut kaivatakaan. Johtuu ehkä siitä, etten vietä vapaa-aikaani auton alla ryömien ja pohjalevyä ihaillen. Konepeltiä eivät viitsi käydä oikomaan, vaan vaihtavat samantien kokonaan. Pääsevät ilmeisen paljon helpommalla, kun ei tarvitse purkaa kaikkia mahdollisia osia sieltä. Ajovalotkin vaativat korjausta. Näyttää siis siltä, että poro veti kuitenkin tässä törmäyksessä sen pidemmän korren.

No, joka tapauksessa ensi viikolle on sovittu korjausaika. Sitten saa ajella tyyriisti sijaisautolla ne päivät, jotka oman rutkun korjaamiseen menee. Ei vaan kehtaa pahasti sillä törmäillä. Se kävisi aivan liian kalliiksi jo.

Koomista oli käydä näyttämässä autoa. Olin etukäteen soittanut ja sopinut, minä päivänä auton tuon näytille. Koomista asiasta tekee se, että oli pitänyt erikseen sopia siitä, etten tuo sitä aamukahdeksalta vaan valoisan aikaan. Varmaan pitivät minua luolamiesaikaan jääneenä, mutta eivät valittaneet aiheesta enempää. Samalla tavalla jouduttiin sopimaan siitä, kun auto viedään korjaukseen. Tosin tällä kertaa minulle ei enää naurettu, kun sanoin, etten tuo sitä pimeällä. Harvaa ihmistä nimittäin naurattaa lähteä ajelemaan tällä pimeydellä pelkillä parkeilla. Sen verran on tällä hetkellä valotehoa autossa. Onneksi pitkät sentään toimivat vielä, mutta ei sitä voi pitkät päälläkään ajella toisia vastaan, kun tunnetusti niiden teho Fordissa on ihan kohtuullisen hyvä. On siis vältettävä pimeitä metsäteitä hetken aikaa.

Kuvissa esiintyvät molemmat etukulmat. Huomioikaa erityisesti pesuainesäiliön kaunis sijainti (oikeassa paikassa, mutta puskurittomana typerän näköinen) ja varsin kauniisti muotoiltu ajovalo (rikkinäinen lasi on uusinta uutta Lapissa) sekä ehdottomasti konepellin pehmeä muotoilu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti