torstaina, huhtikuuta 22, 2010

Minä ja mun...

On vallan kiintoisaa huomata, miten nämä mielialat heittelevät. Joku syyttäisi tästä hormoneja ja joku toinen vuodenaikaa, minä syytän puhtaasti omaa luonnettani, joka tahtoo olla toisinaan ihan hieman hankala. Onneksi elämä on edes vähän hionut niitä äärimmäisiä nurkkia tässä tempperamentissa, ettei elämä ole ihan niin vaikeaa kuin voisi olla.

Elämä on muutenkin jälleen kerran osoittanut omaa kummallisuuttaan. Kun alkaa lakkoon, ei mene aikaakaan, että jotain tapahtuu. Suurin piirtein sama kuin laihdutuskuurin aloittaessa alkaa heti sadella kutsuja kaiken maailman mässäysbileisiin. Nytkin vireillä on ehkä jotain tai sitten ei - en itse asiassa vielä aivan varma ole itsekään. Ajattelin ainakin katsoa tämän kortin, koska näyttäisi, että tällä kertaa voisi olla aivan tavallinen ihminen, eikä mikään ihme hiippari.

Oli kertakaikkisen hienoa nähdä kerrankin vastakkaisen sukupuolen edustajan suhtautuvan luontevasti lapseen. Keskivertoisesti mies-puoliset tuttavat ovat lähinnä hymyilleet vaivautuneesti ja pyrkineet pysymään mahdollisimman irti tilanteesta. Tämä katsottava kaveri istui olohuoneen lattialla lapsen kanssa melkein kaksi tuntia leikkimässä. Ei ollenkaan huono alku, että voittaa lapsen puolelleen ensi tapaamisella, kun lapsi on siinä hienossa vierastusvaiheessa, jossa kuka tahansa ovesta sisään tuleva ihminen on pelottava.

Odotan ihan mielenkiinnolla, mitä tästä mahdollisesti seuraa tai on seuraamatta. Tyyppi vaikuttaa kiinnostavalta, mutta jätän tähän pienen varauksen. Olen ennenkin huomannut, että alkuun monikin ihminen vaikuttaa kiinnostavalta, mutta sitten se kiinnostus jotenkin latistuu minun osaltani. No, tämä olisi ainakin kunnollinen ja normaali ihminen, jos edes yrittäisi tutustua vähän tarkemmin, voisi yllättyä iloisestikin joskus.

2 kommenttia:

  1. Hienoa, että elämässäsi on pientä ilonpilkahdusta mahdollisesti vireillä! :) Minulla taas on pitkä ihmissuhde juuri päättymässä... Rakkautta olisi ja mieheni on todella ihana, mutta hänessä on myös eräs minun kannaltani synkkä puoli, jonka kanssa en pystyisi koskaan elämään onnellisena. Elämä osaa olla traagista.

    VastaaPoista
  2. Vireillä pitäisi aina olla jotain, sanoo eräs teoria. Itse tosin olen sitä mieltä, että täytyy lopettaa edelliset jutut ennenkuin siirtyy seuraaviin. Ihmissuhteet ovat vaikeita ja vielä vaikeampaa on saada ne kestämään aikaa ja vaikeuksia. Jotkut vaikeudet ovat ylipääsemättömiä ja joistain voi selviytyä - ihmisistä riippuen. Suhteessa on kuitenkin aina muuttujia, kun siinä on kaksi ihmistä.

    VastaaPoista